van 0 naar 250.000 maandelijkse luisteraars

KJEG Podcast

UITDAGING

Wim, Rob, Michel, en René, vier grootheden in de voetbalwereld, zochten een podium voor hun unieke kijk op topvoetbal, vastgelegd in podcasts waar niet verboden is te lachen. Ze wilden meer dan de platforms als Spotify en Podimo. Ze droomden van een eigen, exclusieve thuisbasis. Bij Webgrade vonden ze de perfecte partner om deze uitdaging aan te gaan. Van het bedenken van de naam en het creëren van de branding tot de ontwikkeling van het platform, klaar voor groei met een betaalde service voor exclusieve content. Dit is hoe we deze visie tot leven brachten, een plek waar voetbalpassie en humor samenkomen.

RESULTAAT

MAANDELIJKSE LUISTERAARS

250.000+

NIEUWE GEBRUIKERS IN 24 UUR

8769

RESULTAAT

#1 op Spotify in de categorie sport

VAN EERSTE SCHETS
TOT TV DEBUUT

De samenwerking begon met het vaststellen van een naam die zowel opviel als vertrouwd aanvoelde, waarna we ons richtten op het vormgeven van een unieke branding. Na het ontwerp van het logo, namen we het ontwerpen van het platform en de achterliggende technologie voor onze rekening. Het project bereikte een eerste hoogtepunt met de aankondiging van het platform bij de mannen van Vandaag Inside met ruim een miljoen kijkers. Een succesvolle lancering die onze gedeelde visie in de schijnwerpers zette.

VAN EERSTE SCHETS TOT TV DEBUUT

De samenwerking begon met het vaststellen van een naam die zowel opviel als vertrouwd aanvoelde, waarna we ons richtten op het vormgeven van een unieke branding. Na het ontwerp van het logo, namen we het ontwerpen van het platform en de achterliggende technologie voor onze rekening. Het project bereikte een eerste hoogtepunt met de aankondiging van het platform bij de mannen van Vandaag Inside met ruim een miljoen kijkers. Een succesvolle lancering die onze gedeelde visie in de schijnwerpers zette.

FAVORIET IN SPOTIFY SPORT PODCASTS

Deze introductie van het platform bij Vandaag Inside, was een directe aanleiding voor een stormloop naar het platform. Binnen de eerste 24 uur registreerden zich al meer dan 8000 gebruikers. Een succesvolle lancering die onze techniek van het platform goed heeft getest. Op Spotify werd deze trend voortgezet, waarbij de podcast de nummer 1 positie in de sportcategorie veroverde en het logo als categorieomslag wordt gebruikt. Met 250.000 luisteraars per maand groeide het uit tot een van de grootste sport podcasts op het platform. Deze prestaties laten zien dat het bij het publiek goed in de smaak valt.

Meer werk

Een samenwerking waar je dorst van krijgt
Lancering nieuw merk voor marktleider in traprenovatie
Lancering van een groen e-commerce merk