UITDAGING
Het modemerk Black Bananas verkoopt zijn producten zowel in fysieke winkels als online via verschillende webshops zoals Zalando en Wehkamp. Met de groeiende diversiteit aan verkoopkanalen ontstond er een intense concurrentie op de Google-netwerken. Onze taak? Het vergroten van de zichtbaarheid van de Black Bananas-webshop en het verder optimaliseren van hun Google Ads-campagnes. Daarnaast hebben ze ons gevraagd om het beheer van hun social media-kanalen over te nemen, met als doel hun online aanwezigheid te versterken en de interactie met hun publiek te verbeteren.
RESULTAAT
STIJGING ONLINE OMZET
207%
stijging vertoningspercentage Google
328%
STIJGING ONLINE TRANSACTIES
122%
WEBSITE

VERNIEUWDE
WEBSHOP TRACKING
Voorheen schortte het aan de meetbaarheid van de website en waren er geen resultaten uit het verleden bekend. We noemen dit ‘e-commerce tracking’. Webgrade heeft een Google Tag Manager implementatie uitgevoerd voor productmetingen, aankopen, kortingscode metingen en overige micro-doelen. Ook is er een koppeling gemaakt tussen Facebook en Instagram, zodat ook deze platformen optimaal gebruik kunnen maken van productdata. Deze data wordt ingezet om specifieke doelgroepen met eigen interesses te bereiken en zorgt dat de campagnes steeds beter presteren.
