Miljoenenomzet uit Google Ads

Black Bananas

UITDAGING

Het modemerk Black Bananas verkoopt zijn producten zowel in fysieke winkels als online via verschillende webshops zoals Zalando en Wehkamp. Met de groeiende diversiteit aan verkoopkanalen ontstond er een intense concurrentie op de Google-netwerken. Onze taak? Het vergroten van de zichtbaarheid van de Black Bananas-webshop en het verder optimaliseren van hun Google Ads-campagnes. Daarnaast hebben ze ons gevraagd om het beheer van hun social media-kanalen over te nemen, met als doel hun online aanwezigheid te versterken en de interactie met hun publiek te verbeteren.

RESULTAAT

STIJGING ONLINE OMZET

207%

stijging vertoningspercentage Google

328%

STIJGING ONLINE TRANSACTIES

122%

MILJOENENOMZET
UIT GOOGLE ADS

De nieuwe Google Ads-strategie leidden tot een 328% groei in Google zoeknetwerk vertoningen, wat resulteerde in een stijging van de omzet en de mogelijkheid om Google Shopping en Display verder uit te bouwen. Door de focus op ‘webshop only’ producten trokken we meer nieuwe webshop bezoekers aan. Onze samenwerking bracht een totale omzetgroei van ruim 200% en 353% meer online transacties. Remarketing voor onafgeronde transacties zorgde voor ruim twee miljoen banner vertoningen per maand, waardoor de naamsbekendheid, de conversie en de omzet aanzienlijk zijn gestegen.

MILJOENENOMZET UIT GOOGLE ADS

De nieuwe Google Ads-strategie leidden tot een 328% groei in Google zoeknetwerk vertoningen, wat resulteerde in een stijging van de omzet en de mogelijkheid om Google Shopping en Display verder uit te bouwen. Door de focus op ‘webshop only’ producten trokken we meer nieuwe webshop bezoekers aan. Onze samenwerking bracht een totale omzetgroei van ruim 200% en 353% meer online transacties. Remarketing voor onafgeronde transacties zorgde voor ruim twee miljoen banner vertoningen per maand, waardoor de naamsbekendheid, de conversie en de omzet aanzienlijk zijn gestegen.

VERNIEUWDE
WEBSHOP TRACKING

Voorheen schortte het aan de meetbaarheid van de website en waren er geen resultaten uit het verleden bekend. We noemen dit ‘e-commerce tracking’. Webgrade heeft een Google Tag Manager implementatie uitgevoerd voor productmetingen, aankopen, kortingscode metingen en overige micro-doelen. Ook is er een koppeling gemaakt tussen Facebook en Instagram, zodat ook deze platformen optimaal gebruik kunnen maken van productdata. Deze data wordt ingezet om specifieke doelgroepen met eigen interesses te bereiken en zorgt dat de campagnes steeds beter presteren.

Meer werk

Een samenwerking waar je dorst van krijgt
Lancering nieuw merk voor marktleider in traprenovatie

Nutricia

49
meer organisch verkeer
Optimalisatie van nieuwe website en e-commerce omgeving