159% meer winkelbezoeken door lokale Google Ads campagnes

UITDAGING

Webgrade kreeg de uitdaging voorgelegd om de omnichannel aanpak van Auping te versterken. Auping streeft ernaar om klanten uitmuntend te bedienen, zowel online als offline. Het was onze taak om de synergie tussen de Auping Plaza winkels en de webshop te optimaliseren. Dit betekende het verhogen van de winkelbezoeken en tegelijkertijd de online consument bewust maken van de toegevoegde waarde van persoonlijk slaapadvies in de winkels. Ons doel: een naadloze integratie van digitale touchpoints met de authentieke winkelervaring, zodat elke klant het perfecte Auping product vindt, waar dan ook.

RESULTAAT

STIJGING WINKELBEZOEKEN

159%

BANNER VERTONINGEN

3.000.000+

SLIMME LOKALE CAMPAGNES

Door lokale Google Ads advertenties te richten op het levergebied van verschillende Auping Plaza filialen, konden we specifiek een nieuwe doelgroep aanspreken om het aantal winkelbezoeken te verhogen. Tegelijkertijd implementeerden we zelfsturende remarketing campagnes om bestaande klanten, die in de buurt van een filiaal wonen, te bereiken met gepersonaliseerde advertenties. De mogelijkheid om online afspraken te plannen stelde ons in staat om doelen effectief te meten en onze campagnes verder te finetunen voor optimale conversie. De campagnes hebben over de periode van een jaar gezorgd voor een stijging van meer dan 150% in het aantal winkelbezoeken bij de betrokken Auping filialen.

SLIMME LOKALE CAMPAGNES

Door lokale Google Ads advertenties te richten op het levergebied van verschillende Auping Plaza filialen, konden we specifiek een nieuwe doelgroep aanspreken om het aantal winkelbezoeken te verhogen. Tegelijkertijd implementeerden we zelfsturende remarketing campagnes om bestaande klanten, die in de buurt van een filiaal wonen, te bereiken met gepersonaliseerde advertenties. De mogelijkheid om online afspraken te plannen stelde ons in staat om doelen effectief te meten en onze campagnes verder te finetunen voor optimale conversie. De campagnes hebben over de periode van een jaar gezorgd voor een stijging van meer dan 150% in het aantal winkelbezoeken bij de betrokken Auping filialen.

DYNAMISCHE ADVERTENTIES

Voor Auping hebben we gekozen voor een geavanceerde aanpak met dynamische advertenties om de lage doorklikpercentages die vaak voorkomen bij banner campagnes voor nieuwe doelgroepen aan te pakken. Deze advertenties zijn dynamisch afgestemd op de interesses van de doelgroep en verbeteren continu in prestaties gedurende de looptijd van de campagne. Door het gebruik van direct herkenbare foto’s van de Auping Plaza filialen hebben we niet alleen de aandacht getrokken, maar ook significant hogere doorklikpercentages behaald in diverse doelgroepcampagnes.

Meer werk

Een samenwerking waar je dorst van krijgt
Lancering nieuw merk voor marktleider in traprenovatie

Nutricia

49
meer organisch verkeer
Optimalisatie van nieuwe website en e-commerce omgeving