Optimalisatie van nieuwe website en e-commerce omgeving

UITDAGING

Toen Nutricia ons benaderde, stonden ze voor een SEO-uitdaging van formaat. Dit kwam in het proces van het ontwikkelen van een nieuwe website met meer focus. Ze zochten een ervaren SEO-bureau om de migratie van bestaande content en posities in Google te waarborgen, terwijl er een nieuwe SEO- en paginastructuur moest worden gemaakt die voldoet aan alle technische eisen van Google. Daarnaast had Nutricia behoefte aan ondersteuning bij het ontwerpen van branding-elementen en advertentiemateriaal voor hun producten, geschikt voor wereldwijd gebruik. Het doel: de online aanwezigheid versterken en meer organisch verkeer uit Google genereren.

RESULTAAT

STIJGING ORGANISCHE BEZOEKERS

49%

DALING BOUNCEPERCENTAGE

19%

Optimalisatie van
content & structuur

Nutricia heeft een enorm organisch bereik en duizenden geïndexeerde pagina’s in Google. Onze aanpak begon met een diepgaande analyse van het bezoekersgedrag. Hierdoor kregen we een inzicht in welke content relevant is voor zowel bezoekers als zoekmachines. Door verouderde content te combineren tot nieuwe, geoptimaliseerde pagina’s, verbeterden we niet alleen de navigatie voor bezoekers, maar verhoogden we ook de zichtbaarheid van Nutricia in zoekmachines

Optimalisatie van content & structuur

Nutricia heeft een enorm organisch bereik en duizenden geïndexeerde pagina’s in Google. Onze aanpak begon met een diepgaande analyse van het bezoekersgedrag. Hierdoor kregen we een inzicht in welke content relevant is voor zowel bezoekers als zoekmachines. Door verouderde content te combineren tot nieuwe, geoptimaliseerde pagina’s, verbeterden we niet alleen de navigatie voor bezoekers, maar verhoogden we ook de zichtbaarheid van Nutricia in zoekmachines

BRANDING EN UX DESIGN

In aanvulling op de zoekmachineoptimalisatie hebben we Nutricia ondersteund in verschillende UX-designtrajecten. Dit omvatte het ontwerpen van aantrekkelijk advertentiemateriaal voor de nieuwe webshop en de Fortimel-productlijn, evenals het creëren van levendige infographics die het gebruik van Nutricia-producten voor zowel patiënten als (para-)medisch professionals verhelderen.

Meer werk

Een samenwerking waar je dorst van krijgt
Lancering nieuw merk voor marktleider in traprenovatie
Lancering van een groen e-commerce merk