Lancering van een groen e-commerce merk

UITDAGING

We mochten het allemaal doen. Van interviews en doelgroep research tot het bedenken van een pakkende naam en het ontwerpen van een logo en huisstijl. Maar dan zijn we er nog niet. We hebben gezwoegd op het uitwerken van een product, geschikte prijs en een beeldstrategie. Maar ook van scratch het ontwerp, de ontwikkeling en het vermarkten van een geheel nieuwe webshop. Met als resultaat honderden orders in de eerste week, maandelijkse omzet records en honderden top-3 posities in Google.

RESULTAAT

TOP-3 POSITIES IN GOOGLE

300+

RETOUR PERCENTAGE

0,05%

Stijging in verkopen

237%

RESULTAAT

Van kick-off tot lancering in 8 weken

START-UP MET GROEI MOGELIJKHEDEN

Het is misschien wel de droom van elke bureau: in alle vrijheid een nieuw merk lanceren. We hebben deze kans gepakt met planten Palntery. Vanaf het onderzoek naar de doelgroep en het bedenken van een pakkende naam en het ontwerpen van het logo, de webshop en het uitvoeren van een effectieve marketingstrategie. Dit leidde tot een succesvolle start met honderden orders in de eerste week en maandelijkse omzetrecords. De shop is zorgvuldig ontworpen met aandacht voor detail en UX, met functies die klanten begeleiden en hun zorgen wegnemen, zoals handige productsuggesties, goede fotografie en filters voor veelgestelde vragen.

START-UP MET GROEI MOGELIJKHEDEN

Het is misschien wel de droom van elke bureau: in alle vrijheid een nieuw merk lanceren. We hebben deze kans gepakt met planten Palntery. Vanaf het onderzoek naar de doelgroep en het bedenken van een pakkende naam en het ontwerpen van het logo, de webshop en het uitvoeren van een effectieve marketingstrategie. Dit leidde tot een succesvolle start met honderden orders in de eerste week en maandelijkse omzetrecords. De shop is zorgvuldig ontworpen met aandacht voor detail en UX, met functies die klanten begeleiden en hun zorgen wegnemen, zoals handige productsuggesties, goede fotografie en filters voor veelgestelde vragen.

HIGH-END PRODUCTFOTOGRAFIE

Plantery onderscheidt zich door high-end productfotografie die perfect aansluit bij de content en strategie van de webshop. Deze kwalitatieve foto’s stellen consumenten in staat het product duidelijk te visualiseren. Voor elke plantgrootte is een unieke fotoset gemaakt, waardoor de juiste hoogte beter ingeschat kan worden. Dankzij de hoge kwaliteit van de foto’s, konden potten en planten achteraf worden samengevoegd zonder aparte fotografie. Om het luxe karakter te benadrukken, zijn ook hoogwaardige sfeerbeelden gecreëerd in huiselijke settings, die een realistisch beeld geven van de planten, kleuren en structuren.

Koploper in zoekmachines

Naast campagnes met Google Ads, Meta en Pinterest was zoekmachine optimalisatie (SEO) een belangrijk onderdeel van de strategie. Dankzij een slimme technische structuur en optimalisatie en een uitgebreide contentstrategie, is het gelukt om binnen 3 maanden met ruim 700 zoekwoorden op de eerste pagina van Google te komen. Ook scoren we met tientallen nummer 1 posities en elke maand nieuwe records in organisch verkeer. Plantery is daardoor koploper in de zoekmachines geworden.

Meer werk

Een samenwerking waar je dorst van krijgt
Lancering nieuw merk voor marktleider in traprenovatie