Omzetrecords door rebranding en nieuwe webshop

The Copperbarn

UITDAGING

Begin 2022 benaderde The Copperbarn ons met de vraag hun webshop een moderne uitstraling te geven. Tijdens onze eerste ontmoeting werd snel duidelijk dat hun ambities verder reikten dan een simpele opfrisbeurt. Ze wilden transformeren tot een toonaangevend meubelmerk. Dit bood ons de kans om het merk volledig te herpositioneren, perfect afgestemd op de moderne consument. De uitdaging van dit project was aanzienlijk groter dan alleen het herontwikkelen van een webshop, het vereiste een integratie van diverse expertises om hun visie werkelijkheid te maken. Dit project is een perfect voorbeeld van hoe we ambitie, expertise en uitmuntende samenwerking combineren om buitengewone resultaten te bereiken.

RESULTAAT

stijging ROI in google ads

212%

stijging ROI in google ads

212%

STIJGING CONVERSIE PERCENTAGE

202%

RESULTAAT

Van kick-off tot lancering in 6 weken

De online ervaring
staat centraal

Met gebruiksvriendelijkheid, conversie en beleving als uitgangspunten is er een volledig nieuw UX design ontwikkeld wat aansluit bij de nieuwe strategie van The Copperbarn. Bestelgemak stond tijdens het hele proces voorop. Alle designkeuzes stonden in het teken van gemak en eenvoud. Door datagedreven keuzes te maken op basis van bezoekersgedrag blijven we de webshop continu doorontwikkelen. Het resultaat mag er zijn. Elke maand sinds de lancering een nieuw record in omzet, conversie en orderwaarde.

De online ervaring staat centraal

Met gebruiksvriendelijkheid, conversie en beleving als uitgangspunten is er een volledig nieuw UX design ontwikkeld wat aansluit bij de nieuwe strategie van The Copperbarn. Bestelgemak stond tijdens het hele proces voorop. Alle designkeuzes stonden in het teken van gemak en eenvoud. Door datagedreven keuzes te maken op basis van bezoekersgedrag blijven we de webshop continu doorontwikkelen. Het resultaat mag er zijn. Elke maand sinds de lancering een nieuw record in omzet, conversie en orderwaarde.

HIGH-END PRODUCTFOTOGRAFIE

Tijdens een van onze eerste meetings met het team van The Copperbarn ontstond het cruciale uitgangspunt: ‘luxe voor een goede prijs’. Deze tagline illustreert perfect de overgang van een bescheiden budgetmerk naar een bestemming van luxe met betaalbare prijzen. Om deze boodschap kracht bij te zetten en klanten duidelijkheid te bieden over materiaal, kleuren en afmetingen, hebben we een nieuwe beeldstrategie ontwikkeld. Hierbij zijn alle producten in een uniforme setting gefotografeerd door ons team. Daarnaast hebben we sfeervolle, huiselijke foto’s toegevoegd om klanten te inspireren bij het inrichten van hun interieur.

Slimme campagnes van A tot Z

Na livegang van de webshop werken drie van onze marketeers dagelijks aan het online succes en alle online marketing campagnes. Dat doen we samen, bij de klant op locatie of op ons kantoor in Den Haag. We beheren alle campagnes van A tot Z als het gaat om de online marketing, zoals Google Ads met de nieuwste Performance Max campagnes en dynamische shopping campagnes. Ook verzorgen we de social advertenties en e-mailmarketing.

Meer werk

Een samenwerking waar je dorst van krijgt
Lancering nieuw merk voor marktleider in traprenovatie
Lancering van een groen e-commerce merk